MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1 - TARAFLAR
SATICI
ALICI
2-SÖZLEŞME’NİN KONUSU VE KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502 Sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun (“Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları işbu Sözleşme
tahtında Kanun’dan ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan
yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan
ederler.
İşbu Sözleşme’nin konusunu; Alıcı’nın MERCANLAR MEDİKAL AMBALAJ İNŞAAT
OTOMOTİV EML.TEKS.GAYRİMENKUL SAN.TİC.LTD.ŞTİ.’ye (“………Aracı Hizmet
Sağlayıcı”) ait www.mercanlarambalaj.com.tr alan adlı web sitesinden (“Websitesi”),
Satıcı’ya ait mal veya hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik olarak
sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip mal veya hizmetin
satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi oluşturur.
İşbu Sözleşme’nin akdedilmesi tarafların ayrı ayrı ARACI ile
akdetmiş oldukları Websitesi Üyelik Sözleşmeleri’nin hükümlerinin ifasını
engellemeyecek olup taraflar işbu Sözleşme konusu mal veya hizmetin satışında ARACI
herhangi bir şekilde taraf olmadığını ve Sözleşme kapsamında tarafların
yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluğu ve taahhüdü
bulunmadığını kabul ve beyan ederler.
3-SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL
NİTELİKLERİ VE FİYATI (KDV DAHİL)
Mal/Ürün/Hizmet
türü :
Marka/Model :
Rengi :
Adedi :
Satış
Fiyatı(KDVsiz) :
Kargo
Ücreti :
Ödeme
Şekli :
Teslimat
Adresi :
Teslim
Edilecek Kişi :
Fatura Adresi :
İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar
geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar
geçerlidir.
4-MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş
olup, Alıcı’nın Satıcı’dan satın almış olduğu mal veya hizmetin Alıcı’ya teslim
edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal, Alıcı’nın sipariş formunda ve işbu
Sözleşme’de belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim
edilecektir.
5-TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı,
Websitesi’nde teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse
teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır.
Malın teslimatı; ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede
yapılır. Satıcı, sipariş konusu mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı haller saklı kalmak kaydıyla, mal veya hizmeti, Alıcı
tarafından mal veya hizmetin sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde
teslim eder.
Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından mal veya hizmetin bedeli ödenmez veya
yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal veya hizmetin
teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Malın Satıcı tarafından kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı
tarafından teslim alınmasından önce Alıcı tarafından yapılan sipariş iptallerinde
kargo bedelinden Alıcı sorumludur.
Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine
getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde Satıcı bu durumu öğrendiği tarihten
itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’yı bilgilendirecek ve varsa teslimat
masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden
itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde iade edecektir.
6-ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Websitesi’nde yer alan Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin
olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Alıcılar, tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan
Satıcı iletişim bilgilerini kullanarak ve/veya Websitesi’nde yer alan iletişim menüsünü kullanarak ulaştırabilirler.
Alıcı, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formu’nu elektronik ortamda
teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı’ya
verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel
özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile
teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş
olur. Alıcı’nın, teslim edildiği esnada tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış
vb. hasarlı ve ayıplı olduğu açıkça belli olan Sözleşme konusu mal veya hizmeti
kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir.
Mal veya hizmetin tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal
veya hizmetin bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim
edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya iade
etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı’ya aittir.
7-SATICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu mal veya hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak,
sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı’ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar
nedeni ile sözleşme konusu mal veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise,
durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirmekle
yükümlüdür.
Sözleşme konusu mal veya hizmet, Alıcı’dan başka bir kişiye teslim edilecek
ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu
tutulamaz.
8-CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin, mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren,
hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört)
gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan
süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Alıcı, cayma hakkını WEB SİTESİNE GİRİŞ YAPARAK İLGİLİ
MENÜDEN "İade ve iptal" bağlantısına tıklayarak kullanabilir. Alıcı’nın ilgili sayfada yer alan iade
talep formunu doldurup satıcının iade adres bilgilerini alarak, cayma hakkını
kullandığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı geri göndermesi gerekmektedir.
Mal ile beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart
aksesuarları, mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve
hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı, cayma süresi içinde malı,
işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde
kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Alıcı iade edeceği malı Satıcı’ya Ön Bilgilendirme
Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi ile gönderdiği sürece,
iade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Alıcı’nın iade edeceği malı Ön
Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi dışında
bir kargo şirketi ile göndermesi halinde, iade kargo bedeli ve malın kargo
sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
Alıcı’nın cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde
(malın Satıcı’nın iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla geri gönderilmesi
kaydıyla), Alıcı’nın ilgili mal veya hizmete ilişkin Satıcı veya Aracı Hizmet
Sağlayıcı’ya yaptığı tüm ödemeler Alıcı’ya satın alırken kullandığı ödeme
aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük
getirmeden ve tek seferde iade edilecektir. Kredi kullanılarak yapılan
alışverişlerde, cayma hakkının usulüne uygun kullanıldığı durumlarda ürün
bedeli kredi ile ilişkili hesaba iade edilecektir.
9-CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Mevzuat uyarınca Alıcı aşağıdaki hallerde cayma
hakkını kullanamaz:
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı
olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin
sözleşmelerde (örn. ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki ürünler); Alıcı’nın
istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan,
niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma
tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine
ilişkin sözleşmelerde; Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun
olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde; Tesliminden sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin
sözleşmelerde; Alıcı tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü
kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmelerde; Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi
gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmelerde; Belirli bir tarihte
veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama,
yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde; Bahis ve piyangoya ilişkin
hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde; Cayma hakkı süresi sona ermeden
önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde;
ve Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim
edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde (hediye kartı, hediye çeki,
para yerine geçen kupon ve benzeri).
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin kapsamı dışında bırakılmış olan mal
veya hizmetler (Satıcı’nın düzenli teslimatları ile Alıcı’nın meskenine teslim
edilen gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile
seyahat, konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler)
bakımından cayma hakkı kullanılamayacaktır.
10-UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında satılan mal veya
hizmete ilişkin sorumluluk bizzat Satıcı’ya aittir. Bununla birlikte Alıcılar,
satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili şikâyetlerini Satıcılar’a doğrudan
iletecektir.
İş bu Mesafeli Satış Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar Alıcı’nın
yerleşim yerindeki ürünü satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl
veya İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki
ihtilaflarda ise Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
11-MAL/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla
birlikte, sipariş sonu gönderilen bilgilendirme e-postası ve ürün ile birlikte
müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı veya ARACI tarafından yapılan indirimler, kuponlar,
kargo ücreti ve sair uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
12-TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı’nın, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi
halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi
çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda
ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet
ücretini Alıcı’dan talep edebilir ve her koşulda Alıcı’nın borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde, Alıcı’nın borcu gecikmeli ifasından dolayı
Satıcı’nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
13-BİLDİRİMLER VE DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında taraflar arasında yapılacak her
türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, Websitesi’nde yer alan
Hesabım>İletişim veya elektronik posta aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı,
işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın ve ARACININ resmi defter
ve ticari kayıtlarıyla, kendi veri tabanında, sunucularında tuttuğu elektronik
bilgilerin ve bilgisayar
kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin
Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi
niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
14-YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, 01/01/2021
tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş
ve yürürlüğe girmiştir.